10 ugers tværprofessionelt modul : tema Den akutte patient

  • Judi Bjørling (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Fælles læringsramme, 10 ugers tværprofessionelt modul

    Dansk:

    Den studerende har ved modulets afslutning opnået:
    Viden om:
    • aktuelle udfordringer og forandringer i professioner og professionsidentitet
    • professionens opgaver, roller og ansvar og samspillet med andre professioner i tværprofessionelle og tværsektorielle sammenhæng
    • juridiske rammer og etiske aspekter i samarbejdet mellem professioner og sektorer

    Færdigheder i at:
    • arbejde helhedsorienteret på baggrund af praksis-, udviklings- og forskningsbaseret viden
    • identificere og kritisk vurdere en relevant tværprofessionel problemstilling samt planlægge og koordinere indsatser eller forløb i forhold hertil
    • kommunikere målrettet og reflekteret i tværprofessionelle sammenhænge, og i relationer med borgere/brugere/patienter,

    Kompetencer til at:
    • planlægge og koordinere forløb/indsatser på tværs af professioner og sektorer
    • indgå i tværprofessionelt samarbejde med respekt for og anerkendelse af egen og andres professionsansvar
    • reflektere over rammer, muligheder og barrierer i det tværprofessionelle samarbejde.

    Undervisnings- og arbejdsformer: forelæsninger, gruppearbejde i form af refleksionstimer med studiespørgsmål, workshops olign. case arbejde ud fra praksisnære problemstillinger og studie af praksis ved praksisbesøg
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: De nævnte læringsaktiviteter vil tilgodese såvel den individuelle læring som den refleksive - og samarbejdende læring


    Periode2015 → …