Beskrivelse
Opgavens indhold: Tilrettelæggelse og gennemførelse af afgangsprojekter for læsevejledereMål for aftagers udbytte: Med udgangspunkt i det godkendte emne inden for uddannelsens mål for læringsudbytte skal den studerende gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering opnå viden, færdigheder og kompetencer således:
Viden
•Har indsigt i og forståelse af professionsrelevant teori, metode og forskning
•Har indsigt i og forståelse for sammenhænge og dilemmaer mellem det individuelle, det kontekstuelle og det samfundsmæssige perspektiv på det pædagogiske arbejde
•Kan reflektere over og vurdere professionsrelevante udviklingsmuligheder gennem inddragelse af forskellige vidensperspektiver
Færdigheder
•Kan identificere relevante praksisnære problemstillinger
•Kan analysere og vurdere relevansen af opgavens forskellige metodiske og indholdsmæssige aspekter i relation til emnet og de valgte problemstillinger
•Kan formidle praksisnære faglige problemstillinger og forslag til indsatser
Kompetencer
•Kan håndtere teorier og metoder med henblik på videnbaseret udvikling af pædagogisk praksis
•Kan indgå i professionel og tværprofessionel dialog om pædagogiske mål og metoder
Metodik og arbejdsform: Vejledning og selvstændige studier
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Afgangsprojekter er selvstændige studier med vejledning
Periode | 2 feb. 2015 → 12 jun. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |