Autoforvaltning

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: - kan kende de væsentligste begreber indenfor feltet og kan sætte dem i relation til aktuelle spørgsmål af relevans for den offentlige sektor
    - har viden om effekter af digitalisering for offentlige virksomheder
    - kan argumentere for fordele og ulemper ved digitalisering af offentlige ydelser og administrative arbejdsgange ud fra forvaltningsmæssige rationaler
    Undervisnings- og arbejdsformer: Forelæsning (to undervisere), holdundervisning, gruppearbejde og studenterpræsentationer; skriftlig aflevering
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Skabe overblik over, forståelse for og accept af teoretiske begreber mm, sætte i kontekst, argumentere for relevans (forelæsning). Give mulighed for at spørge ind, diskutere og få nærmere forklaringer på begreber mm (holdundervisning). Arbejde analytisk med teoretiske begreber og empiriske udsagn og diskutere dette med med ligesindede (gruppearbejde).
    Periode2016 → …
    Sted for afholdelseStyrelsen for videregående uddannelser, Danmark

    Emneord

    • organisationsudvikling
    • Digitalisering
    • professionsuddannelser
    • Offentlig administration
    • informationskompetence
    • Teknologiforståelse