Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende • kan anvende viden om nyere forskningsbaserede teorier om børns sprogtilegnelse og -udvikling som ramme for planlægning af sprogindsatser på individ - og gruppeniveau • har indsigt i kognitive, interaktionelle og sociale aspekter af børns sproglige og kommunikative tilegnelse og udvikling • kan reflektere over forskellige læringsmiljøers betydning for børns sproglige og kommunikative tilegnelse og udvikling • kan indgå i samarbejde og dialog om dagtilbuddets sprogindsatser for alle børn, herunder tosprogede, gennem indsigt i sprogets opbygning, herunder det danske sprog i forhold til andre sprog • kan reflektere over tilgange og måder at evaluere børns sproglige udvikling og funktionelle kommunikative kompetencer m.h.p. at identificere og begrunde behov for indsatser • kan anvende viden om sproglige forudsætninger for læsning til at understøtte planlægning af sprogindsatser.
Undervisnings- og arbejdsformer: Faglige oplæg, gruppeaktiviteter, øvelser og refleksion Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Fokus på kobling mellem teori og praksis, og undervisnings- og arbejdsformer der understøtter de studerendes læring