Bedre klasseledelse via kollegial sparring og observation i praksis : med nye og erfarne lærere

  • Lawsen, R. (Underviser)
  • Henriette Olsen (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Formålet er, at understøtte nyansatte lærere i deres klasseledelseskompetence og
    dermed blive klogere på praksis

    Målet er, at nyansatte får mulighed for at blive observeret og modtage sparring med udgangspunkt i makkerundervisning.

    Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg om bedre klasseledelse og observation. Gruppearbejde og øvelser omhandlende samarbejde og praktiske aftaler. Observation i deres praksis. Afsluttende opsamling og undervisning.

    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Der lægges op til de observationer samt reflekterende samtaler, lærerne skal foretage.
    Periode2012 → …

    Emneord

    • professionsdidaktik
    • Klasseledelse og observation