Corporate Identity Design 1: Logo i brug – En introduktion til proces, medieflader og håndværk

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Forløbet bygger videre på Logodesign 1 og 2. De overordnede mål er at sikre forståelse af den gensidige interaktion ml. logoet og det medie, logoet optræder på. Her kigger vi både på de designmæssige implikationer, designprocessen, det tekniske krav, de kommunikative bindinger samt præsentation og styring af et designprogram.
    Undervisnings- og arbejdsformer: Der lægges ud med en overordnet introduktion, hvor der vises teori som eksemplificeringer gennem cases. Herefter udleveres opgaven, der er delt i to afleveringer – 1. uge en kort præsentation med fastlæggelse af identiteten, målgruppen og mood. Her sparres med faglærer og en bisidder parvis for ikke at fratage klassen for meget arbejdstid. 2. uge præsenteres et færdigt oplæg for hele klassen. I ugens forløg suppleres det indledende oplæg med korte supplerende præsentationer af ca. 30 min varighed – som støtte og nuencering til processen.
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: CI-design er en meget intens proces, der ofte foregår i konkurrence med andre designbureauer. Alle medieflader vekselvirker med logodesignet på hver deres måde, men skal alle tilgodeses i et godt design. Det kaster mange spørgsmål og beslutninger af sig, som det er meget nødvendigt at have praktiske erfaringer med, da det påvirker tidsforbruget/styringen væsentligt. Selve præsentationen/argumentationen for det valgte design spiller også en væsentlig rolle idet det både er afgørende for et vellykket salg/commitment fra kunden og som bevidstgørelse for den studerendes proces.
    Periode2015 → …

    Emneord

    • kreative processer
    • kommunikation