Opgavens indhold: Konferendeoplæg (keynote) og afholdelse af to workshops hos National College of Education I Hanoi på Vietnams første conference for kreativitet, æstetik og læring med deltagelse af repræsentanter fra det vietnamesiske undervisningsministerium og 250 delegerede fra NCE I Na Trang, Ho Chi Minh City og Hanoi samt fra en række skoler og børnehaver. Mål for aftagers udbytte: Ideer, teori og metoder til udvikling af undervisningen på universiteterne med henblik på at ændre det nationale vietnamesiske curriculum for Early Childhood Education I en mere kreativ retning. Metodik og arbejdsform: Teorioplæg om æstetiske læreprocesser på konferencens første dag. Anden dag praktisk betonede og deltagerinvolverende workshops i hhv. kreativitet og narrativ pædagogik. Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Det lå arrangøren NCE Hanoi meget på sinde, at deltagerne kunne forlade konferencen med konkrete billeder og eksempler på, hvordan undervisning på såvel universitet som i skole og børnehave kunne gøres mere kreativ og i højere grad involvere æstetiske læreprocesser. Derfor involverede arbejdsformen både gruppearbejde, arbejdsdemonstrationer, workshopaktiviteter og en længere spørgsmål-svarsekvens.
Periode
7 maj 2015 → 8 maj 2015
Arbejd for
National College of Education, Ho Chi Minh City, Vietnam, Vietnam