Creativity, Aesthetics and Learning in Early Childhood Education: From Theory to Praxis

Aktivitet: Rådgivning - typerAndet

Beskrivelse

Opgavens indhold: Konferendeoplæg (keynote) og afholdelse af to workshops hos National College of Education I Hanoi på Vietnams første conference for kreativitet, æstetik og læring med deltagelse af repræsentanter fra det vietnamesiske undervisningsministerium og 250 delegerede fra NCE I Na Trang, Ho Chi Minh City og Hanoi samt fra en række skoler og børnehaver.
Mål for aftagers udbytte: Ideer, teori og metoder til udvikling af undervisningen på universiteterne med henblik på at ændre det nationale vietnamesiske curriculum for Early Childhood Education I en mere kreativ retning.
Metodik og arbejdsform: Teorioplæg om æstetiske læreprocesser på konferencens første dag. Anden dag praktisk betonede og deltagerinvolverende workshops i hhv. kreativitet og narrativ pædagogik.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Det lå arrangøren NCE Hanoi meget på sinde, at deltagerne kunne forlade konferencen med konkrete billeder og eksempler på, hvordan undervisning på såvel universitet som i skole og børnehave kunne gøres mere kreativ og i højere grad involvere æstetiske læreprocesser. Derfor involverede arbejdsformen både gruppearbejde, arbejdsdemonstrationer, workshopaktiviteter og en længere spørgsmål-svarsekvens.
Periode7 maj 20158 maj 2015
Arbejd forNational College of Education, Ho Chi Minh City, Vietnam, Vietnam
Grad af anerkendelseInternational

Emneord

  • æstetik og didaktik
  • småbørnspædagogik
  • æstetiske læreprocesser
  • kreativitet
  • innovativ undervisning