Den reflekterede AI-praktiker. Hvad betyder kunstig intelligens for din didaktik?

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Kunstig intelligens – og særligt chatbots som ChatGPT er blevet et punkt mange er nysgerrige på. Der er både med- og modstemmer, der argumenterer for henholdsvis potentialer og faldgruber ved, at give denne type teknologi adgang til skolen og klasserummet.

I dette oplæg går vi tæt på undervisning og lærerens virke. Hvilke overvejelser bør man som professionel gøre sig af både, pædagogisk, etisk og didaktisk art, når kunstig intelligens bliver en del af forberedelsen, gennemførelsen og evalueringen af undervisningen og elevernes læring? Gøre kunstig intelligens os dygtigere og klogere eller dovnere og dummere?
Periode21 okt. 2024
BegivenhedstitelDigital konference: Læreren som robot eller reflekteret praktiker?
BegivenhedstypeKonference
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
  • AI