Den understøttende undervisning, og pædagogens arbejde med udviklings- og læringsrum i skolen

    Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: videreudvikle den viden, de erfaringer og kompetencer pædagogerne allerede har med sig ind i skolen
    Mål for aftagers udbytte: • At deltagerne tilegner sig metoder til at fastholde og udvikle egen professionsidentitet i en ny og anderledes kontekst (skolen/klasserummet)
    • At kvalificere pædagogens arbejde med understøttende undervisning, som støtter og faciliterer børn og unges læring, udvikling, inklusion, trivsel og perspektiver.
    • At deltagerne kan skabe sammenhæng mellem forskellige udviklings- og læringsrum og kan kommunikere professionelt herom.
    • At deltagerne kan støtte og facilitere børn og unges udvikling, læring og trivsel med viden om klasseledelse, cooperative learning og fleksible læringsrum.
    Metodik og arbejdsform: oplæg, øvelser, refleksioner og ideudveksling
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Pædagogerne skulle individuelt og sammen lære nyt af konsulenterne og hinanden
    Periode2 sep. 201528 dec. 2015
    Arbejd forAlbertslund Kommune, Danmark
    Grad af anerkendelseNational