Beskrivelse
Opgavens indhold: Undersøgelse af formidlingsformer i relation til børn og unge.Eksempler på formidlingsformer og basale audiovisuelle virkemidler i tilknytning hertil.
Teoretisk og metodisk viden og teorier om formidling, kommunikation, fortælling, komposition, dramaturgi, fiktionskontrakt, m.v.
Empirisk undersøgelse af aktuelle tiltag i praksisfeltet.
Mål for aftagers udbytte: Målet er, at den studerende
har viden om teorier og metoder om formidling, kommunikation, fortælling, komposition og dramaturgi
har kendskab til aktuel kunst- og kulturformidling via undersøgelser af praksis
kan vurdere, begrunde og anvende teori og empiri i relation til formidling til børn og unge
har viden, færdigheder og kompetencer inden for én eller flere praksis-relaterede kunstneriske og kulturelle formidlingsformer
kan tilrettelægge, vurdere og evaluere egen formidlingspraksis
Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 10 jan. 2015 → 25 jun. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |