DF14 Diplom i formidling af kunst og kultur for børn og unge: Iscenesættelse og performative processer

  • Ana Luisa Wang (Projektleder)
  • Anders Holst (Konsulent)
  • Opiola, J. (Deltager)
  • Bolette Schumacher (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Iscenesættelse og performative processer

    Kunstnerisk metodiske praksisforståelser af iscenesættelsesparametre

    Kropsforståelse som en del af iscenesættelsesprocesser

    Metoder og teknikker til at igangsætte, udvikle og iscenesætte musik- og scenekunstneriske skabende processer med børn og unge
    Mål for aftagers udbytte: Målet er, at den studerende
     har viden om teori om iscenesættelsens virkemidler og relevant videnskabsteori
     har viden om konceptudvikling, performativ materialehåndtering og komposition i iscenesættelse
     kan anvende iscenesættelsens virkemidler og metoder i forskellige formidlings- og skabelsesprocesser for, med og af børn
     kan i praksis rammesætte et reflekteret mulighedsrum og dermed tilrettelægge, igangsætte og motivere børn og unges deltagelse i performative processer
     kan reflektere over eget og andres arbejde med iscenesættelse som proces, læ
    ringsrum og kompetencefelt
     kan iscenesætte og håndtere performative processer fra igangsættelse til performance og dermed skabe forskellige engagerende, kunstnerisk skabende deltagelsesrum og -modi for børn og unge
    Planlægning, tilrettelæggelse og vurdering af iscenesatte performative processer i relation til det udviklende formidlingsaspekt.
    Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
    Periode12 sep. 201515 dec. 2015
    Arbejd forUkendt ekstern organisation, Danmark
    Grad af anerkendelseNational