Beskrivelse
Opgavens indhold: Iscenesættelse og performative processerKunstnerisk metodiske praksisforståelser af iscenesættelsesparametre
Kropsforståelse som en del af iscenesættelsesprocesser
Metoder og teknikker til at igangsætte, udvikle og iscenesætte musik- og scenekunstneriske skabende processer med børn og unge
Mål for aftagers udbytte: Målet er, at den studerende
har viden om teori om iscenesættelsens virkemidler og relevant videnskabsteori
har viden om konceptudvikling, performativ materialehåndtering og komposition i iscenesættelse
kan anvende iscenesættelsens virkemidler og metoder i forskellige formidlings- og skabelsesprocesser for, med og af børn
kan i praksis rammesætte et reflekteret mulighedsrum og dermed tilrettelægge, igangsætte og motivere børn og unges deltagelse i performative processer
kan reflektere over eget og andres arbejde med iscenesættelse som proces, læ
ringsrum og kompetencefelt
kan iscenesætte og håndtere performative processer fra igangsættelse til performance og dermed skabe forskellige engagerende, kunstnerisk skabende deltagelsesrum og -modi for børn og unge
Planlægning, tilrettelæggelse og vurdering af iscenesatte performative processer i relation til det udviklende formidlingsaspekt.
Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 12 sep. 2015 → 15 dec. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |