Beskrivelse
Opgavens indhold: IndholdForskellige begreber om børn og barndom samt unge og ungdom.
Forskellige videnskabelige traditioner, der har og har haft børnekultur og ungdomskultur som forskningsområde, samt den historiske udvikling af relevante begreber i den internationale forskning.
Det kulturpolitiske og praktiske formidlingsfelt, der beskæftiger sig med børnekultur og ungdomskultur.
Mål for aftagers udbytte: Målet er, at den studerende
har teoretisk viden om kulturbegrebet
har viden om forskningsbaserede barndoms- og ungdomsbegreber og børne- og ungdomskulturbegreber
har viden om det kulturpolitiske og praktiske formidlingsfelt, der beskæftiger sig med børnekultur og ungdomskultur, herunder et kendskab til en række konkrete projekter
kan analysere og fortolke formidlerpraksis ved hjælp af begreber fra børnekultur- og ungdomskulturforskningen
kan formidle refleksioner over udfordringer i forhold til praksis
Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 10 jan. 2015 → 25 jun. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |