Beskrivelse
Opgavens indhold: Teorier om formidling og kommunikation set i relation til dialogbaseret formidling til børn og unge.Afprøvning af relevante dialogbaserede formidlingsmetoder i forskellige formidlingskontekster.
Refleksion over egen formidlingspraksis, metoder, etiske og læringsteoretiske overvejelser og begrundelser for valg af anvendelse af teorier.
Læring, leg og oplevelsesorienteret formidling.
Mål for aftagers udbytte: Det er målet, at den studerende
har indsigt i forskellige teorier og metoder om dialogbaseret kunst- og kulturformidling med børn og unge
kan reflektere over egen formidlerpraksis og sætte den i relation til kunst- og kulturformidling til børn og unge.
kan anvende forskellige dialogbaserede formidlingsformer, og har afprøvet forskellige dialogbaserede formidlingsmetoder.
kan udvikle og skabe en dialogbaseret kunst- og kulturformidling til børn og unge
Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 10 jan. 2015 → 25 jun. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |