Beskrivelse
Oplægget havde to foci: 1 på forskergruppens indledende analyse af policy-papers i forbindelse med folkeskolereformen i 2014 og itagbrugning af Læringsplatforme i relationen undervisning-læring og 2) empirisk arbejde, der består i at følge et lærerteam i idræt og et lærerteam i matematik - med efterfølgende fokusgruppeinterview i relation til deres anvendelse af læringsplatformen Meebook i deres forberedelse, planlægning, gennemførelse og evaluering af undervisning. Forskerholdets første opsamling indikerer, at de to lærerteam både anvender læringsplatformen ganske forskelligt samt forholder sig meget forskelligt til Meebook som et pædagogisk og didaktisk redskab. Forskergruppen har ligeledes foretaget et inteview med skolens leder og superbrugerne, som er et team af lærere med særlige it-kompetencer, udvalgt af skolens ledelse.Periode | 10 mar. 2018 |
---|---|
Begivenhedstitel | NERA 2018: Educational Research: Boundaries, Breaches, and Bridges |
Begivenhedstype | Konference |
Konferencenummer | 46 |
Placering | Oslo, NorgeVis på kort |
Grad af anerkendelse | International |
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Didactical and Cultural changes with LMS’s? Implementation as interaction between LMSdesign, teaching practices and school culture
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review