Beskrivelse
Oplægget tager udgangspunkt i mit ph.d.-projekt: Etnografisk forløbsstudie i netbaseret sygeplejerskeuddannelse – mellem skolen, hjemmet og klinikken (2019). Ét af hovedfundene er udviklingen af digitaliserede læringsfællesskaber. Undervisernes Salmon inspirerede e-tiviteter engagerede de studerende, mens de studerende i det digitaliseret læringsfællesskab tillige formåede at udfordre hinanden læringsmæssigt. Det var tilsvarende interessant – og konsekvensbelagt, at det ikke lykkes for alle studiegrupper at oparbejde et digitaliserede læringsfællesskab.Periode | 22 apr. 2021 |
---|---|
Begivenhedstitel | NNU Konference 2021: Engagerende didaktiske designs i blendede læringsrum |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- e-didaktik
- Uddannelse, professioner og erhverv
- sygeplejerskeuddannelse
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Etnografisk forløbsstudie i netbaseret sygeplejerskeuddannelse - mellem hjemmet, skolen og klinikken
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Ph.d. afhandling › Forskning › peer review
-
Digitaliserede læringsfællesskaber - netstuderende og deres studiestrategier
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Projekter