Digitalisering og kompetenceudvikling af lærere og PLC'er i Roskilde Kommune

Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

Beskrivelse

Opgavens indhold: At kompetenceudvikle vejlederne på læringscentrene til at støtte lærerne i at øge integrationen af digitale læremidler i undervisningen fortrinsvis på iPad.
Mål for aftagers udbytte: Læringscenteret opnår ekspertise indenfor brug af et bredt udsnit af apps og anvendelse set i lyset af 21 århundredes kompetencer og føler sig kompetente til at vejlede lærerne i samme.
Metodik og arbejdsform: består af primært af workshops. De konkrete indsatser aftales med de involverede læringscentre og lægger sig op af forløbene med Lærerudd., men kunne pege i retning af brug af forskellige apps, der understøtter 21 århundredes kompetencer fx kollaboration, innovation og kommunikation, endelig at lave læremiddelvurdering af digitale materialer vha. Vurdigi.
Forløbet i foråret indeholder et fortsat arbejde med kommunikation til lærerne i form af udviklingen af et virtuelt PLC
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: At læringscentrene igennem workshops i løbet af skoleåret arbejder med at vejlede, deltage i undervisning og holde små kurser for skolens lærere i digitale ressourcer på læringscentret, således at fokus bliver på læringsaktiviteter fremfor blot læringsressourcer
Periode1 aug. 2013 → …
Arbejd forRoskilde Kommune, Danmark
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • vejledning
  • didaktik
  • kompetencer
  • aktionslæring