Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende skal:Viden
- have viden om teorier, begreber og praksis rehabilitering
- have viden om de politiske intentioner med indsatsen samt den retlige regulering
- have viden om dynamikkerne i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde
- have viden om effekten af indsatser i rehabiliteringsforløbet, herunder virksomhedsrettede indsatser for borgere med komplekse problemer.
Færdigheder
- kunne tage udgangspunkt i borgerens behov og forudsætninger i tilrettelæggelsen af indsatsen
- kunne tilrettelægge koordinerede og helhedsorienterede ressourceforløb i samarbejde med andre professioner og aktører på området
- kunne tilrettelægge virksomhedsrettede indsatser med støtte til borgeren, fx mentorstøtte
- kunne følge systematisk op på indsatser og resultater
Kompetencer
- selvstændigt kunne indgå i og udvikle indsatsen i et tværprofessionelt samarbejde
- kunne reflektere over egen praksis og over relationer til borgeren og andre samarbejdspartnere
- kunne mestre den motiverende og resultatskabende samtale med borgeren
- kunne mestre dialogen med virksomhederne og understøtte virksomhedens relation til borgeren i en virksomhedsrettet ordning
Undervisnings- og arbejdsformer: Forelæsning, arbejdsgrupper og individuelle opgaver
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Didaktiske overvejelser i form af koble teori og praksis og opnå anvendelighed i dagligdagen.
Periode | 2014 → … |
---|