Beskrivelse
Læringsmål: Mange professionsansatte oplever, at der stilles store krav til kommunikationen i samspillet med bor-gere og brugere, samarbejdspartnere og kolleger, samt studerende, elever og børn i deres daglige praksis. Modulet henvender sig til studerende, der ønsker at reflektere over kommunikative problem-stillinger i praksis samt at reflektere over og forbedre egne kommunikative strategier og handlemu-ligheder. Ifølge de pædagogiske diplomuddannelsers fælles studieordning er målet med modulet Kommunikation, at den studerendeViden
Har viden om kommunikationsteorier og metoder
Har indsigt i og forståelse af forskellige kommunikative strategier og handlemuligheder
Kan reflektere over kontekstens og relationens betydning for kommunikation
Færdigheder
Kan anvende forskellige kommunikationsredskaber, herunder eksempelvis dialog, aktiv lytning og kropssprog
Kan anvende teori og metode i relation til kommunikative problemstillinger i egen praksis
Kan begrunde og udvælge relevante kommunikative strategier og handlemuligheder i egen praksis i relation til udvalgte målgrupper
Kan vurdere kontekstens og relationers betydning for kommunikationen
Kompetencer
Kan deltage selvstændigt i udvikling af egen professions kommunikative praksis
Kan udvikle kommunikation og samarbejdsrelationer i og uden for eget fagområde
Kan forholde sig kritisk reflekterende til egne kommunikative strategier
Undervisnings- og arbejdsformer: Arbejdet ud fra studieaktivitetsmodellen
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: varierede undervisnings- og arbejdsformer
Periode | 2017 → … |
---|