DL14 Diplom i ledelse på Scenekunstskolen i Odsherred: Oplevelsesøkonomi

Ana Luisa Wang (Projektleder), Anders Holst (Deltager), Mads Plovdal (Konsulent), Opiola, J. (Deltager), Bolette Schumacher (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Den merkantile diplomuddannelse: Oplevelsesøkonomi

    Oplevelsesøkonomiens karakteristika samt de forhold, der er væsentlige for ledelse, planlægning og gennemførelse inden for den oplevelsesøkonomiske kontekst
     Anvendeligheden af forskellige former for strategisk ledelse og markedsføringsmæssige samt kommunikative elementer og teorier i relation til oplevelsesøkonomi. Herunder implementering af nye oplevelsesbaserede koncepter
    Mål for aftagers udbytte: Viden: Den studerende skal
     have viden om oplevelsesøkonomi som en funktion af samfundstendenserne
     have viden om økonomiske, sociologiske, etnografiske og kommercielle effekter af oplevelsesøkonomien
     have viden om oplevelsesøkonomi i relation til kulturskabelse
     have viden om modeller og teorier for markedsføring af oplevelser med udgangspunkt i oplevelsesbaseret kommunikation
     have viden om branding og storytelling
     have viden om involvering af gæsterne/kunderne med fokus på at appellere til alle sanser (”experiential marketing”)
     have viden om oplevelsesøkonomi i forskellige værdikæder
     have viden om oplevelser som strategisk parameter
     have viden om Ledelse af oplevelsesvirksomheder

    Færdigheder: Den studerende skal
     kunne vurdere, analysere og formidle oplevelsesøkonomiens betydning
     kunne formå at opstille oplevelsesbaserede problemstillinger med basis i udviklingen
     kunne formidle og løse problemstillinger vedr. produkter og services med fokus på oplevelsesbaserede dimensioner
     kunne analysere og vurdere, hvilke marketingteknikker og -strategier, der er relevante at anvende i relation til problemstillinger for organisationer, som fokuserer på at levere oplevelser
     kunne analysere, vurdere og formidle aspekter omkring sponsorering, fundraising og branding såsom behov og muligheder i relation til oplevelsesøkonomiske problemstillinger
     kunne analysere og vurdere, hvilken ledelsesmæssig udvikling, der kan være relevante problemområder i forbindelse med ledelse af oplevelsesvirksomheder

    Kompetencer: Den studerende skal
     kunne udvikle ideer til fornyelser og ændringer for organisationer med udgangspunkt i udviklingstendenserne inden for oplevelsesøkonomien
     kunne opstille konkrete forslag til udvikling af oplevelseskoncepter, som kan anvendes i forbindelse med strategisk udvikling af en virksomhed eller af samarbejdet mellem flere virksomheden inden for en branche eller på tværs af brancher
     kunne identificere sponsor- og fundraisings muligheder og –behov og udvikle sponsor og fundraisingplaner i relation til oplevelsesbaserede projekter og tiltag
    Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
    Periode21 aug. 201511 dec. 2015
    Arbejd forUkendt ekstern organisation
    Grad af anerkendelseNational