Beskrivelse
Opgavens indhold: Den merkantile diplomuddannelse: OplevelsesøkonomiOplevelsesøkonomiens karakteristika samt de forhold, der er væsentlige for ledelse, planlægning og gennemførelse inden for den oplevelsesøkonomiske kontekst
Anvendeligheden af forskellige former for strategisk ledelse og markedsføringsmæssige samt kommunikative elementer og teorier i relation til oplevelsesøkonomi. Herunder implementering af nye oplevelsesbaserede koncepter
Mål for aftagers udbytte: Viden: Den studerende skal
have viden om oplevelsesøkonomi som en funktion af samfundstendenserne
have viden om økonomiske, sociologiske, etnografiske og kommercielle effekter af oplevelsesøkonomien
have viden om oplevelsesøkonomi i relation til kulturskabelse
have viden om modeller og teorier for markedsføring af oplevelser med udgangspunkt i oplevelsesbaseret kommunikation
have viden om branding og storytelling
have viden om involvering af gæsterne/kunderne med fokus på at appellere til alle sanser (”experiential marketing”)
have viden om oplevelsesøkonomi i forskellige værdikæder
have viden om oplevelser som strategisk parameter
have viden om Ledelse af oplevelsesvirksomheder
Færdigheder: Den studerende skal
kunne vurdere, analysere og formidle oplevelsesøkonomiens betydning
kunne formå at opstille oplevelsesbaserede problemstillinger med basis i udviklingen
kunne formidle og løse problemstillinger vedr. produkter og services med fokus på oplevelsesbaserede dimensioner
kunne analysere og vurdere, hvilke marketingteknikker og -strategier, der er relevante at anvende i relation til problemstillinger for organisationer, som fokuserer på at levere oplevelser
kunne analysere, vurdere og formidle aspekter omkring sponsorering, fundraising og branding såsom behov og muligheder i relation til oplevelsesøkonomiske problemstillinger
kunne analysere og vurdere, hvilken ledelsesmæssig udvikling, der kan være relevante problemområder i forbindelse med ledelse af oplevelsesvirksomheder
Kompetencer: Den studerende skal
kunne udvikle ideer til fornyelser og ændringer for organisationer med udgangspunkt i udviklingstendenserne inden for oplevelsesøkonomien
kunne opstille konkrete forslag til udvikling af oplevelseskoncepter, som kan anvendes i forbindelse med strategisk udvikling af en virksomhed eller af samarbejdet mellem flere virksomheden inden for en branche eller på tværs af brancher
kunne identificere sponsor- og fundraisings muligheder og –behov og udvikle sponsor og fundraisingplaner i relation til oplevelsesbaserede projekter og tiltag
Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 21 aug. 2015 → 11 dec. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation |
Grad af anerkendelse | National |