DL15 Diplom i ledelse på Scenekunstskolen i Odsherred: Ledelse og medarbejdere 2

  • Ana Luisa Wang (Projektleder)
  • Søren Friis Møller (Konsulent)
  • Anders Holst (Projektleder)
  • Opiola, J. (Deltager)
  • Bolette Schumacher (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Ledelse i lærings- og kompetencerelationer

    Der fokuseres på forskellige ledelses- og organisationsteoretiske perspektiver på begreber om læring og kompetenceudvikling og på deres betydning for forståelsen af udviklingen af menneskelige ressourcer i de dynamiske relationer mellem ledelse og medarbejdere og medarbejdere indbyrdes.
     Der fokuseres på forskellige begreber om læring, dannelse og kompetenceudvikling og på deres betydning for forståelsen af udviklingen af menneskelige ressourcer i de dynamiske relationer mellem ledelse og medarbejdere og medarbejdere indbyrdes.
     Der arbejdes med at udvikle de studerendes kompetencer til at forstå, reflektere og handle strategisk i forhold til hvordan disse ovenfor nævnte begreber konkret tillægges betydning i fortællinger og fortolkninger om læring, dannelse, kompetenceudvikling og personaleudvikling i de studerendes egen
    organisation, og på hvordan begreberne kan anvendes som ledelses- og styringsredskaber.
     Der arbejdes med at udvikle de studerendes kompetencer til at identificere, reflektere og formidle forståelsen af, hvordan forskellige teorier, metoder og tiltag vedrørende læring og kompetenceudvikling, samt HR-koncepter og deres implementering i de studerendes egne organisationer hænger sammen med organisationens overordnede visioner, mål, etikker og værdier, udviklingsstrategier, HR-strategier og personalepolitikker.
    Mål for aftagers udbytte: Formålet er at skærpe de studerendes opmærksomhed omkring og forståelse af lærings- og kompetenceudviklingsprocesser i det dynamiske samspil mellem ledelse og medarbejdere og mellem medarbejdere indbyrdes som konstitueret af og som medskabende for organisatoriske udviklingstænkninger og udviklingsmuligheder i egen organisation.
    De studerende arbejder derfor på et samfunds- og videnskabsteoretisk grundlag med forskellige teorier om læring, dannelse og kompetence- og organisationsudvikling. Hensigten hermed er, at de studerende tilegner sig
    kompetencer, til at forstå og forholde sig reflekterende til, hvordan forskellige ledelsesmæssige forståelser og håndteringer af organisationens menneskelige ressourcer skaber vilkår og muligheder for individuel og organisatorisk læring og kompetenceudvikling i egen organisation.
    De studerende inddrager derfor problemstillinger, erfaringer og fortællinger fra egen organisation for at give stof til refleksion og for at forankre læring og udvikling i egen organisation.
    Metodik og arbejdsform: Internater med undervisning, vejledning, diskussion og gruppearbejde forankret i den studerendes egen praksis og kunstfaglige område.
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
    Periode21 aug. 201511 dec. 2015
    Arbejd forUkendt ekstern organisation, Danmark
    Grad af anerkendelseNational