Beskrivelse
Kan undervisningblive til leg?
Kan pædagoger,
lærere og børn lege
sammen i skolen?
I dramaleg med
procesdrama kan den
voksne forandre sin
voksenposition, og i
fællesskab med
børnene gå på
opdagelse i som-om
legeverdener.
Periode | 25 apr. 2024 |
---|---|
Begivenhedstitel | Forskningens Døgn 2024 |
Begivenhedstype | Foredrag/oplæg |
Placering | Odense, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Rollefiguren kryber ud af bogen: At arbejde med lærer-i-rolle som en del af PLC er en god metode til at aktivere eleverne med litteraturen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Handlende fortolkning: At udtrykke det usigelige i æstetiske læreprocesser
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Lærer-i-rolle i indskolingens litteraturundervisning
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
»Så er jeg Hr. Pindse, så er du en rive«: – hvordan indskolingselever træder i rolle i dramatisk fiktion
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Entangled worlds: the becoming of interpretive spaces in pupils’ engagement with literature through process drama
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Projekter
-
Stor drama med de små: Procesdrama i indskolingens litteraturundervisning
Projekter: Projekt › Forskning