Beskrivelse
Materialet indeholder viden, inspiration og værktøjer til at styrke samarbejdet på tværs af fag og med familien. Gennem et styrket tværprofessionelt samarbejde bliver det muligt for kommuner og skoler at sætte tidligere ind end det sker i dag, og koordinere indsatser på tværs af mange fagområder i forhold til børn, unge og familier i udsatte positioner. Materialerne er inddelt i 6 temaer, som har særlig betydning for om kommuner og skoler lykkes med det tværprofessionelle samarbejde. Inden for hvert tema finder du 1) viden og forskning, 2) refleksionsværktøjer og 3) inspiration fra praksis og brugbare værktøjer.Ledelse: Understøttelse af den relationelle kapacitet skal være i fokus hos ledelsen
Organisering: Strukturen skal understøtte involvering af flere professioner
Møder: Mødeform og processtyrerens rolle er central for at skabe succes med tværprofessionelle samarbejder
Deltagelse af børn og forældre: Deltagelse og ikke kun inddragelse gør børn og forældre til ressourcer i løsningerne
Effekt: Fastlæggelse af tegn på succes er centralt i det tværprofessionelle samarbejde
Fagligheder og lovgivning: Dialogværktøjer kan understøtte øget kendskab til hinandens fagligheder
Periode | 1 jan. 2019 → 10 dec. 2019 |
---|---|
Arbejd for | Implement, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Tværprofessionelt samarbejde
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge: En studiebog
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Antologi › Undervisning