Beskrivelse
I dette oplæg får du mulighed for at blive klogere på elevers arbejde i delprocesserne i engineering. Gennem et videoetnografisk studie undersøges det, hvordan man kan kode for elevers arbejde i delprocesserne i engineering. Dette arbejde har resulteret i nye pointer om indholdet og elevers arbejde i de forskellige delprocesser.Hør om, hvordan eleverne ændrer deres design; nogle af praktiske hensyn, andre pga innovative løsninger, samt de mange måder hvorpå elever bringer viden i spil. Oplev eksempler på, hvordan eleverne undersøger, tester og anvender mentale simuleringer for at inddrage denne viden til design af deres produkt.
Projektet Elev-engineering er et samarbejde mellem UCL og VIA. Projektet tager udgangspunkt i aktiviteter gennemført i Projekt Engineering i Skolen.
Periode | 24 mar. 2024 |
---|---|
Begivenhedstitel | Big Bang konference Naturfag for fremtiden |
Begivenhedstype | Konference |
Konferencenummer | 2024 |
Placering | Odense, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Projekter
-
Elevers engineering design proces og læreres stilladsering
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Publikationer
-
How do we Capture and Analyse Student Engineering Processes using Video Ethnography?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review