Evaluering af inklusionsindsatsen i Ålborg Kommunes Skolevæsen

  • Per Sand (Deltager)
  • Lisa Krogh Christensen (Deltager)
  • Carsten Nielsen (Deltager)
  • Håkon Grunnet (Deltager)
  • Kirkegaard, T. M. (Deltager)
  • Poul Erik Philipsen (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerEvalueringsopgave

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: En evaluering af inklusionsindsatsen i Ålborg Kommunes Skolevæsen. Evalueringen skal have såvel summative som formative aspekter. Evalueringen foregår samtidig med at indsatsen gennemføres, dvs. august 2012 - august 2015
    Mål for aftagers udbytte: Opsamling af dokumentationsmateriale og erfaringer fra Kommunens indsats i årene 2012 - 2015 skal fyldestgørende og retningsgivende kunne understøtte indsats, metoder/ arbejdsformer og politiske beslutninger.
    Metodik og arbejdsform: Surveyes (elektroniske spørgeskemaundersøgelser - 3 stk) rettet mod medarbejdere, dvs. lærere, pædagoger, ledere, bestyrelsesmedlemmer (forældre). Desuden et antal kvalitative interviews, der kvalificerer de tre surveys og supplerer disses resultater
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Indenfor rammerne af de tildelte ressourcer skal så megen viden/ dokumentation og erfaringer som muligt opsamles, kvatitativt og kvalitativt, således at indsatsens samlede resultat kan styrkes
    Periode1 maj 201215 aug. 2015
    Arbejd forAalborg Kommune, Danmark
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • dokumentation
    • Formativ
    • børn
    • Skoleudvikling
    • folkeskolen
    • skoleudvikling