Flipped Learning

Holmboe, P. (Deltager), Hachmann, R. (Konsulent)

Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

Beskrivelse

Opgavens indhold: Planlægning, gennemførelse og evaluering af kursusforløb over to hele dage.

Flipped learning er et fantastisk redskab til at styrke elevernes digitale egenskaber, fremme elevdeltagelse og gøre lektier mere tilgængeligt.

På kurset undervises i de afgørende og vigtige elementer, som man skal vide inden man igangsætter egen praksis med Flipped Learning - både de pædagogiske principper og nogle af de praktiske værktøjer.
Kursisten lærer at lave video og få produceret video til sin egen undervisning. Og får samtidig tilrettelagt undervisning til at benytte sig af digitale platforme og værktøjer
Mål for aftagers udbytte: Deltagere fik et grundigt indblik i Flipped Learning og fik samtidig mulighed for at forholde sig til digitalisering som dagligt vilkår i undervisningssammenhænge.

Deltagerne fik indblik i de pædagogiske og didaktiske overvejelser og udfordringer, der danner grundlag for flipped learning og fik samtidig mulighed for at lære at lave video og få produceret materialer til egen undervisning.
Metodik og arbejdsform: Undervisningen foregår i vekselvirkning mellem oplæg og praktiske øvelser med høj deltagerinvolvering.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Vekselvirkning og kombinationen af foredrag, samtale, diskussion og konkret arbejde med egne ressourcer og materialer skal medvirke til en konkret og umiddelbar brugbarhed, således at kursusresultat fremkommer allerede MENS man er på kursus og det ikke er noget, som skal igangsættes senere, når kursisten er kommet hjem.
Periode17 jan. 201718 jan. 2017
Arbejd forFrie Skolers Lærerforening, Danmark
Grad af anerkendelseNational