Beskrivelse
I oplægget kondenseres nogle pointer fra nyere international forskning om læreruddanner-professionen. Der er i løbet af de seneste år kommet øget fokus på læreruddannere som en profession, udfordringer/muligheder ved transitioner ind i denne profession, og de særlige behov for professionel udvikling. Denne analyse med pointer fra den internationale forskning sammenholdes i oplægget med resultater fra et baseline survey fra 2021 (ved opstart af NAFA) med svar fra danske læreruddannere inden for det naturfaglige område. Dette leder - med pointen om, at der i læreruddannelsen foregår uddannelses- og samarbejdspraksisser både på campus og på skolens arena - videre til diskussion af den dobbelte didaktiske dimension, herunder muligheder gennem naturfaglige læreruddanneres professionelle inquiry-projekter og gennem ”modelling” i didaktisk forståelse i undervisningen. Desuden diskuteres de danske læreruddanneres erfaringer med og muligheder for at deltage i forskning og udviklingsarbejde.Periode | 24 jan. 2023 |
---|---|
Begivenhedstitel | LSUL/NAFA-FORSK ONLINE SEMINARER |
Begivenhedstype | Seminar |
Grad af anerkendelse | National |
Relateret indhold
-
Projekter
-
Naturfagsakademiet
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation