Forskningsbaseret læreruddannelse - hvordan kan ambitionen begribes?

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Workshoppen fokuserer på den såkaldte ’nexus mellem forskning og uddannel-se’ og præsenterer og uddyber tematikker, som blandt andet er formidlet i ar-tiklen Jensen og Lund (2019). Vidensflow: Hvordan kan forbindelserne mellem forskning og uddannelse i professionshøjskoler begribes? (Accepteret/In press) I: Tidsskrift for professionsstudier, feb. 2019. Baseret på litteraturstudier og in-tern survey i VIA lægges der op til fordybelse i udvalgte problemstillinger, der knytter sig til et gensidigt blik på forholdet mellem forskning og uddannelse og nuanceringer af, hvorledes koblingen mellem de to arenaer nærmere kan for-stås. Tematikken belyses endvidere i lyset af lærerprofessionens videnspraksis.
Periode27 feb. 2019
BegivenhedstitelNationalt stormøde om læreruddannelsen 2019
BegivenhedstypeKonference
Grad af anerkendelseNational