Beskrivelse
Oplægget tager afsæt dels i forskning i hvorledes forskningsviden sammen med andre typer af viden kommer til stede i læreres praksis, dels i forskning i hvorledes forskning og uddannelsesarenaerne knyttes sammen i professionsuddannelserne. Professionerne trækker på en række forskellige typer af viden, herunder teoretisk viden, erfaringsbaseret viden og generaliseret empirisk viden. Hvad viser forskningen om dette møde mellem forskellige typer af viden i praksis og hvordan arbejdes der med koblingen mellem forskning og uddannelse i professionsuddannelserne? Hvordan kan feltet begribes og hvilke udfordringer kan identificeres?Periode | 25 apr. 2019 |
---|---|
Sted for afholdelse | VIA |
Grad af anerkendelse | National |
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Vidensflow i VIA: Nexus mellem forskning og uddannelsen Rapport på baggrund af survey 2017
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
-
Rekontekstualisering af forskningsviden i lærerens praksis
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Implementeringsfaglighed- et nyt aspekt i lærerprofessionens faglighed?
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
-
Vidensflow: hvordan kan forbindelserne mellem forskning og uddannelse i professionshøjskoler begribes?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Aktiviteter
-
Forskningsbaseret læreruddannelse - hvordan kan ambitionen begribes?
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Vidensomsætning i uddannelse og undervisning
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference