"Fremtidens interaktive design" og "Når målgruppen bliver digital"

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Fremtidens interaktive design
Inden for interaktivt design sker der hele tiden en masse i spændingsfeltet mellem adfærd hos brugere og den teknologi, de omgiver sig med – men hvordan kan du som designer følge med?
I dette oplæg vil du få et unikt indblik i, hvordan designuddannelserne håndterer det at være i evig forandring for at tilpasse sig kravene fra branchen, når de former fremtidens interaktive design uddannelse.
Faglig Koordinator Karsten Vestergaard vil krydrer med eksempler fra studerende og give et indblik i de strategier og nye tiltag, uddannelsen har foretaget for at fremtidssikre de studerende i en omskiftelig branche.
Der er altså lagt op til en fed og aktuel debat, når designere møder designstuderende og DMJX.


Når målgruppen er digital
Der er udviklet mange metoder til at beskrive den målgruppe, du som designer henvender dig til. Der kan dog opstå problemer, når forskellige led i designprocessen skal overlevere og diskutere målgruppens digitale selvforståelse. Karsten Vestergaard præsenterer sine tanker om emnet samt et forslag til en model, der kan bruges som en linse til at se ind i de digitale aspekter af en målgruppe.
Periode15 nov. 2018
BegivenhedstitelDesignbar på DMJX
BegivenhedstypeSeminar
PlaceringKøbenhavn, DanmarkVis på kort
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • uddannelse
  • undervisning
  • interaktivt design