Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende•kan trinplacere, planlægge, gennemføre og evaluere FVU læsning (Forberedende Voksenunder¬vis¬¬ning) for den enkelte deltager og/eller kursistgruppe på baggrund af afdækning af skrift¬sprog¬lige forudsætninger og færdigheder samt identificerede undervisningsbehov
•kan reflektere didaktisk over samspillet mellem deltagerforudsætninger, rammefaktorer, valg af lære¬pro¬cesser og under¬visningsindhold samt forskellige evalueringsmåder i FVU læsning
•kan differentiere undervisningstilrettelæggelse, -gennemførsel og evaluering ud fra kursist- og hold¬specifikke deltagerforudsætninger, herunder i et dansk-som-andetsprog-perspektiv
•kan inddrage opdateret forskningsbaseret viden om skriftsprogsundervisning i planlægningen og gennemførslen af FVU-forløb i læsning
•kan analysere, vurdere, tilpasse og udvikle læremidler og tekster til en specifik FVU-kontekst
•kan begrunde og inddrage it-læremidler og/eller læse- og skriveteknologi
•kan udvikle FVU-praksis, herunder indgå i kollegialt og institutionelt udviklingssamarbejde med relevante fagpersoner i og omkring FVU-praksis
•har indsigt i lov- og vejledningsgrundlaget FVU, herunder om visitationsrammen og forskellige tilrettelæggelsesformer.
Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, fremlæggelser, aktiviteter, øvelser, dialog og diskussion.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Fremme refleksion over praksis med afsæt i teori. Praktik er ikke knyttet til uddannelsen.
Periode | 2017 → … |
---|
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- stavning