Hvordan bruger I mobile digitale teknologier i din skole, fritid og klub?

Bonde, S. K. (Arrangør), Søndergaard, S. (Arrangør), Møller, T. E. (Oplægsholder)

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

    Beskrivelse

    Børn og unge har tidligt adgang til egne mobiltelefoner, som de bringer med sig overalt, og nogle gange til stor irritation for lærere og pædagoger. De bruger den ofte alene eller i små grupper, og det synes som om de er tabt for den ydre verden. I deres telefoner har de adgang til en kæmpe pallette af muligheder for spil, film, lyd, billede, information, kommunikation.
    Gennem deres telefoner kan børn og unge få negative oplevelser. Enten som afhængighed i forhold til brugen af sociale medier eller telefonen i sig selv, og de kan blive udsat for digitale krænkelser eksempelvis som digital mobning, hadefulde digitale beskeder eller hævnporno.
    Men det positive er, at børn og unge med deres digitale mobile enheder kan producere film, billeder, musik, fjernstyre robotter, gå til e-sport og meget mere. I de senere år er der åbnet flere kreative værksteder/laboratorier/mødesteder, hvor såvel børn som voksne i fællesskab med andre kan bygge, lege og konstruere.
    • Hvordan forholder I jer til børn og unges brug af digitale teknologier i jeres institution?
    • Hvordan inddrager I de digitale mobile teknologier i jeres pædagogiske praksis?
    • Hvordan ønsker I det skulle være, og hvordan får I ændret jeres praksis?
    Deltag i et morgenmøde, hvor vi gennem gode eksempler fra praksis, ud fra forskningserfaring og fra udviklingsprojekter vil debattere dilemmaerne ved inddragelse af digitale mobile teknologier særligt mobiltelefoner i det pædagogiske arbejde.
    Periode1 apr. 2019
    BegivenhedstypeKonference
    Placering1799 København V, Danmark
    Grad af anerkendelseRegional

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Digital didaktisk design
    • Børn og unge
    • fællesskaber
    • Medier, kommunikation og sprog
    • digitalisering
    • Æstetik, design og medier
    • skabende og producerende mediekulturer