Hvordan får LULAB-viden værdi for andre end deltagerne?

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Oplæg for ledelsesgruppen og de faglige koordinatorer på Læreruddannelsen i Aarhus. Oplægget tog afsæt i de første resultater fra følgeforskning og teoretisk baggrund om forankring/institutionalisering. Det blev med reference til den givne titel for oplægget understreget, at alle kolleger ved læreruddannelsen som udgangspunkt er deltagere i det organisatoriske LULAB-initiativ, men kun nogle har/har haft konkrete LULAB-projekter. Overvejelser om forankringsprocesser gælder både initiativ og projekter - forankring kan handle om LULAB-initiativet som en måde at organisere og udvikle på, som kan anvendes i andre og nye kontekster, og baseret på LULAB-projekter kan forankringsprocesser bl.a. være relateret til 1) indhold/fag, som kan være (a) enkeltfagligt eller b)bredere , 2) en særlig type øvebane, 3) et særligt perspektiv, som fx at studerende kan får hands-on med (VIAs) forskning i et LULAB projekt.

Periode1 sep. 2021
Sted for afholdelseLæreruddannelsen i Århus
Grad af anerkendelseLokal