Beskrivelse
Oplæg for ledelsesgruppen og de faglige koordinatorer på Læreruddannelsen i Aarhus. Oplægget tog afsæt i de første resultater fra følgeforskning og teoretisk baggrund om forankring/institutionalisering. Det blev med reference til den givne titel for oplægget understreget, at alle kolleger ved læreruddannelsen som udgangspunkt er deltagere i det organisatoriske LULAB-initiativ, men kun nogle har/har haft konkrete LULAB-projekter. Overvejelser om forankringsprocesser gælder både initiativ og projekter - forankring kan handle om LULAB-initiativet som en måde at organisere og udvikle på, som kan anvendes i andre og nye kontekster, og baseret på LULAB-projekter kan forankringsprocesser bl.a. være relateret til 1) indhold/fag, som kan være (a) enkeltfagligt eller b)bredere , 2) en særlig type øvebane, 3) et særligt perspektiv, som fx at studerende kan får hands-on med (VIAs) forskning i et LULAB projekt.Periode | 1 sep. 2021 |
---|---|
Sted for afholdelse | Læreruddannelsen Aarhus C |
Grad af anerkendelse | Lokal |
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Projekter
-
Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation