(Hvordan) Kan Clarke & Hollingsworth (2002) modellen inspirere design og analyse af udbytte fra efter-videreuddannelses-aktiviteter?

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Beskrivelse af oplæg i invitation: Oplægsholderen har bl.a. i sit ph.d. arbejde, men også efterfølgende fx i KiU kontekst, anvendt og videreudviklet ”The interconnected model of teachers’ professional growth” (Clarke & Hollingsworth, 2002). I oplægget præsenteres modellen ganske kort, særligt i tilpasning også med et kollaborativt domæne, og oplægsholderen giver et par eksempler på, hvordan den fx kan anvendes til at analysere læreres ”meaning-making”, når de er involveret i efter-videreuddannelsesaktiviteter (man behøver ikke at have læst artiklerne i forvejen). Internationalt er modellen brugt både til at guide design af aktiviteter, og til analyse. I KiU har vi også brugt den i interview med lærere. På baggrund af oplægget lægges op til debat om, hvorvidt og hvordan modellen kan inspirere didaktik i efter- videreuddannelse i dansk/VIA kontekst.
Periode6 okt. 2017
BegivenhedstitelFaglig Fredag EVU
BegivenhedstypeForedrag/oplæg
PlaceringAarhus, DanmarkVis på kort