Beskrivelse
Der præsenteres de foreløbige resultater af implementeringsfølgeforskning på projektet ’Plads til forskellighed’ (link: http://pladstilforskellighed.dk/ ). I følgeforskningen fokuseres der på at identificere, hvorledes de forskellige deltagergrupper i projektet oplever og praktiserer implementeringsfordringen i dette projektet. Deltagergrupperne består af blandt andet pædagoger, lærere, ressourcepersoner og ledere på deltagende skoler, UC-undervisere og projektkonsulenter samt ekstern samarbejdspartner. Projektet Plads til forskellighed er blevet valgt som genstandsfelt for dette implementeringsforskningsprojekt, fordi det modsat mange andre projekter betoner implementeringsaspektet. Projektet har blandt andet bidraget til udviklingen af en model for implementeringsprocesser, hvori indgår komponenter som initierings- og beslutningsprocesser, forudsætningsanalyser og kapacitetsopbygning samt afprøvning og forankring. I forhold til deltagerinvolvering er det interessant, hvorledes de forskellige aktørgrupper i projekter forstår og praktiserer implementeringsopgaven. Workshoppen inviterer til fortsat fælles undersøgelse og drøftelse af disse spørgsmål.Periode | 27 maj 2019 |
---|---|
Sted for afholdelse | Dansk ImplementeringsNetværk DIN |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- implementeringsforståelser
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Rekontekstualisering af forskningsviden i lærerens praksis
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Introduktion til en generel implementeringsramme - et planlægnings- og procesværktøj
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Forskning
-
Om implementering - og potentialer i forskningsbaseret viden om implementering
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning
-
Case om vidensbasering af implementeringsprocesser: digitale læringsplatforme som eksempel
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review