Beskrivelse
Opgavens indhold: Præsentation og dialog om nyere forsknings- og udviklingsviden på området for inklusion og forældresamarbejde.Den inkluderende skole – Hvordan forklarer og informerer vi forældrene, hvad det vil sige at have en inkluderende skole?
Samarbejdet med forældre – Kan samarbejdet tilrettelægges på nye måder? Udvikling af nye konkrete tiltag i forældresamarbejdet.
Forældre som medspillere – Hvordan får vi forældre som medspillere i bestræbelserne på at skabe et inkluderende læringsmiljø?
Præsentation og arbejde med refleksionsmodeller til samarbejdet med forældre
Mål for aftagers udbytte: At lærere og pædagoger i deres samarbejde med forældrene bliver styrket i deres formidling og dialog med forældrene om skabelsen af et inkluderende miljø.
Et miljø hvor lærende børnefællesskaber kommer i fokus og hvor inddragelse af lærere og pædagogers faglige viden om inklusion udvikles og kommer i spil i forhold til forældrene.
Samtidig er det vigtigt, at udviklingen af samarbejdsformerne bliver tilpasset den kontekst (institution), som samarbejdet skal foregå i.
Metodik og arbejdsform: Forløbet har bygget på aktionslæring, og der har derfor været mulighed for, at deltagerne i de mellemliggende perioder har afprøvet deres nye viden, tanker og idéer i praksis.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Videnudvikling i praksis
Periode | 1 sep. 2013 → 28 feb. 2014 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |