Inklusionsforløb for skolernes ressourceteam

  • Dorthe Østerby Toft (Deltager)

Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

Beskrivelse

Opgavens indhold: Introduktion til inklusion som teori, metode og praksis.
Hvordan skabes udsatte positioner for børn?
Inklusionens pædagogik.
Samarbejde mellem pædagoger og lærere i skolen med inklusion for øje.
Særlige opmærksomhedsfelter ved sparring/vejledning af kolleger.
Understøttelse af videndeling og videnspredning i skolen.

Mål for aftagers udbytte: At aftagerne får indsigt i inklusionsteori og kan anvende den i forbindelse med analyse af praksis for kollegial sparring/vejledning
Metodik og arbejdsform: Forløbet har bygget på aktionslæring, og der har derfor været mulighed for, at deltagerne i de mellemliggende perioder har afprøvet deres nye viden, tanker og idéer i praksis.


Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: At give aftagerne mulighed for vidensudvikling i praksis
Periode1 sep. 201328 feb. 2014
Arbejd forUkendt ekstern organisation, Danmark
Grad af anerkendelseNational