Inklusionsforløb for skolernes ressourceteam

Dorthe Østerby Toft (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Introduktion til inklusion som teori, metode og praksis.
    Hvordan skabes udsatte positioner for børn?
    Inklusionens pædagogik.
    Samarbejde mellem pædagoger og lærere i skolen med inklusion for øje.
    Særlige opmærksomhedsfelter ved sparring/vejledning af kolleger.
    Understøttelse af videndeling og videnspredning i skolen.

    Mål for aftagers udbytte: At aftagerne får indsigt i inklusionsteori og kan anvende den i forbindelse med analyse af praksis for kollegial sparring/vejledning
    Metodik og arbejdsform: Forløbet har bygget på aktionslæring, og der har derfor været mulighed for, at deltagerne i de mellemliggende perioder har afprøvet deres nye viden, tanker og idéer i praksis.


    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: At give aftagerne mulighed for vidensudvikling i praksis
    Periode1 sep. 201328 feb. 2014
    Arbejd forUkendt ekstern organisation, Danmark
    Grad af anerkendelseNational