Læringsmål: Målet er, at den studerende:
•har viden om vejledningsteori-, metode- og processer,
•har indsigt i interventionsmetoder på individ-, gruppe- og organisationsniveau,
•kan identificere de videnskabsteoretiske og metodiske positioner, der ligger til grund for valgte/givne vejledningsteorier- og metoder,
•kan kontekstafklare, identificere og forhandle mål for vejlednings- og interventionsforløb,
•kan vælge og begrunde rammesætninger og procesledelse af konkrete vejledningsforløb,
•kan facilitere et anerkendende og udfordrende læringsmiljø med opmærksomhed på etiske problemstillinger,
•kan analysere, evaluere og udvikle metode- og procesledelse af vejledningsforløb,
•kan reflektere interaktionsprocesser og egne iagttagelsespositioner.
Undervisnings- og arbejdsformer: Skiftende mellem oplæg, øvelse, gruppearbejde og selvrefleksion
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Transfer mellem teori og deltagernes praksis
Periode | 2013 → 1 jan. 2015 |
---|