Beskrivelse
Læringsmål: Viden:Viden om teoretiske tilgange til intraprenørskab og entreprenørskab, herunder kreativitet, innovation og iværksætteri
Redegøre for centrale elementer ved at arbejde med og gennemføre en innovationsproces i offentligt regi, relateret til relevant teori
Redegøre for principper bag brugerdreven innovation og social innovation, relateret til relevant teori.
Viden om metoder og indhold i faserne “preject, selection og project” Viden om projektstyringsredskaber og projektledelse
Viden om patentrettigheder
Færdigheder
Identificere behov for innovative løsninger i sundhedssektoren
Udvælge og anvende metoder til innovation og entrepenørskab i en given kontekst
Anvende principper og metoder til brugerdreven innovation
Opstille forslag til facilitering af innovationsprocesser
Udarbejde forretningsplan med bl.a. interessentanalyse, netværksanalyse og målgruppeanalyse
Søge og dele viden i forbindelse med teamarbejde
Anvende projektstyringsredskaber
Kompetencer
Begrunde valg af metode til innovation og entreprenørskab i en given kontekst Navigere i et ustruktureret problemfelt
Arbejde i komplementære, tværprofessionelle teams med et værdiskabende udbytte
Udnytte diversitet i forskellige samarbejdskontekster som en værdifuld ressource Arbejde konstruktivt, trods barrierer og negative udfordringer
Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisningen er struktureret som en virkelighedsnær proces fra ide til implementering og er en kombination af teoretiske oplæg, praksisbesøg, teamarbejde, øvelser, fremlæggelser og selvstudier.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Målet er, at deltagerne udvikler de ønskede færdigheder og kompetencer ved at gennemgå og deltage i en innovationsproces, snarere end at høre om det.
Periode | 2012 → … |
---|
Emneord
- innovation
- Innovationsproces