Beskrivelse
Læringsmål: Viden:• Viden om teoretiske tilgange til intraprenørskab og entreprenørskab, herunder kreativitet, innovation og iværksætteri
• Redegøre for centrale elementer ved at arbejde med og gennemføre en innovationsproces i offentligt regi, relateret til relevant teori
• Redegøre for principper bag brugerdreven innovation og social innovation, relateret til relevant teori.
• Viden om metoder og indhold i faserne “preject, selection og project”
• Viden om projektstyringsredskaber og projektledelse
• Viden om patentrettigheder
Færdigheder
• Identificere behov for innovative løsninger i sundhedssektoren
• Udvælge og anvende metoder til innovation og entrepenørskab i en given kontekst
• Anvende principper og metoder til brugerdreven innovation
• Opstille forslag til facilitering af innovationsprocesser
• Udarbejde forretningsplan med bl.a. interessentanalyse, netværksanalyse og målgruppeanalyse
• Søge og dele viden i forbindelse med teamarbejde
• Anvende projektstyringsredskaber
Kompetencer
• Begrunde valg af metode til innovation og entreprenørskab i en given kontekst
• Navigere i et ustruktureret problemfelt
• Arbejde i komplementære, tværprofessionelle teams med et værdiskabende udbytte
• Udnytte diversitet i forskellige samarbejdskontekster som en værdifuld ressource
• Arbejde konstruktivt, trods barrierer og negative udfordringer
Undervisnings- og arbejdsformer: Team work
Forelæsninger
Case-arbejde
Præsentationer
Solution Camp
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Arbejdsformerne følger de faser der indgår i et innovations-projekt.
Periode | 2012 → … |
---|