Integration af computational thinking i uddannelse: en hands-on tilgang til teknologiforståelse

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Frit format
Deltag i et undervisningsforløb, der anvender computational thinking som en procesorienteret tilgang til at styrke teknologiforståelse.
Vi demonstrerer et forløb med en procesorienteret tilgang til TF via en case om kunstig intelligens (AI) til klassificering af blodceller i diagnostik af blodsygdomme. I workshoppen guides deltagerne gennem praktiske øvelser kombineret med teoretisk indsigt
Vores erfaring er, at CT kan fremme de studerendes kompetence til kritisk at reflektere over teknologiernes virkemåde, potentialer og begrænsninger. Gennem egne erfaringer opnår de samtidig en dybere forståelse af, hvordan AI kan understøtte diagnostik.
Periode21 maj 2025
BegivenhedstitelDansk Universitetspædagogisk konference 2025: Læringsmål & Bedømmelse
BegivenhedstypeKonference
PlaceringKoldingVis på kort
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • computational thinking