Beskrivelse
Læringsmål: Ifølge de pædagogiske diplomuddannelsers fælles studieordning er målet med modulet Intellektuelle funktionsnedsættelser, at den studerende- kan indgå i samarbejde om en læringsdifferentieret indsats med tværprofessionelle samar-bejdspartnere og netværket omkring den enkelte og/eller gruppen der befinder sig i lærings-vanskeligheder
- kan udvikle praksis ved at anvende almene og /eller specialpædagogiske teorier, metoder, ar-bejdsformer, materialer og hjælpemidler, der fremmer deltagelse og læring for mennesker
- har kendskab til relevant lovgivning på området
- kan indhente information, beskrive, analysere og vurdere individuelle og kontekstuelle bag-grunde for vanskeligheder i forhold til målgruppen
- har kendskab til målgruppen i et livsperspektiv eksempelvis i relation til familieliv, uddannelse, fritidsliv og arbejde herunder habilitering
- har kendskab til årsager til intellektuelle funktionsnedsættelser herunder, kognitive funktio-ner, diagnoser samt kontekstuelle begrundelser for børn, unge og voksnes vanskeligheder i forhold til læring
Undervisnings- og arbejdsformer: Vejledende, undervisning, studiegruppearbejde og feed-back/feed-forward
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Der er kun 3 studerende på dette modul
Periode | 2017 → … |
---|