Beskrivelse
Præsentation af dels de politiske og kontekstuelle rammer for internationalisering og dels muligheder for at arbejde med internationalisering som en integreret del af læreruddannelsen.Drømmescenariet er, at det for at blive en god nok lærer i et kulturelt sammensat klasserum implicerer, at den studerende:
Har viden om kultur, identitet, (interkulturel) pædagogik og medborgerskab (både lokalt og globalt).
Har et handlerepetoire at trække på i det differentierede klasserum
Udvikler kulturel sensitivitet i løbet af sin studietid
Hellere pro-aktiv end reaktion-nær
Tør at være fejlmodig.
Periode | 28 sep. 2017 |
---|---|
Begivenhedstitel | Kulturmøder i undervisningen |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | København, DanmarkVis på kort |
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Internationalisering som en integreret del af uddannelse
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Formidling