Beskrivelse
Faget Introduction to the Leisure Industries afvikles i studiets første semester. Målet med faget er at introducere de studerende til de forskellige erhvervsområder, der bidrager til "leisure"-domænet. Faget skal ses i sammenhæng med faget Experience Economy og skal læses sammen med faget Research Methods I. Teori og begreber fra faget Experience Economy kan anvendes i projektarbejdet i faget, mens den problemformulering og analysemetodik, der bruges i eksamensprojektet i dette fag er afledt af arbejdet i faget Research Methods I.2. UDBYTTE
2.1. VIDEN
Målet for faget er at opnå viden om:
Leisure udbud inden for hospitality-sektoren.
Leisure udbud inden for sportssektoren.
Leisure udbud inden for kunst- og kultursektoren.
Leisure udbud inden for turismesektoren.
Leisure udbud inden for attraktions- og eventsektoren.
Grundlæggende viden, begrebsmæssigt såvel som empirisk, om nøglesektorer inden for leisure udbud.
Udvalgte analyseværktøjer, som er fundamentale for beskrivende analyser af sektorer inden for leisure industrierne.
2.2. FÆRDIGHEDER
Målet for faget er at opnå færdigheder i at
Udføre gruppebaseret arbejde i relativt stort omfang i en sammenhængende tidsperiode.
Anvende den viden og de metoder, der blev opnået i faget Research Methods I.
Anvende de teorier og begreber, der blev opnået i ILI samt EE, til beskrivelse og analysearbejdet i gruppeprojektet.
Kunne læse skrifter af elementær videnskabelig art.
2.3. KOMPETENCER
Ved afslutningen af faget vil den studerende have opnået kompetencer i at:
Forstå bestemte karaktertræk inden for forskellige fritidsindustrier og deres forskelle og ligheder.
Gennemføre og afslutte et gruppebaseret projekt, der er baseret på en selv-identificeret problemformulering.
Udføre beskrivende analyser vha. teorier, der introduceres i løbet af faget, på sekundære data som en del af projektarbejdet.
Anvende valgte analyseværktøjer, der er grundlæggende til beskrivende analyser af sektorer inden for fritidsindustrien.
3. FAGINDHOLD
Emneområder, der gennemgås i løbet af faget, er:
Leisure udbud: Hospitality
Leisure udbud: Sport
Leisure udbud: Kunst- og kultur
Leisure udbud: Turisme
Leisure udbud: Attraktioner og events
Periode | 2015 → 2017 |
---|