It-didaktisk kompetenceforløb for adjunkter i SFH

Nissen, A. (Konsulent), Jelsbak, V. A. (Konsulent)

Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

Beskrivelse

Opgavens indhold: Der udbydes i foråret 2015 et forløb for adjunkter i SFH med det sigte at kvalificere og udvikle adjunkters
it-didaktiske kendskab og it-didaktiske kompetencer som led i deres øvrige pædagogisk-didaktiske
lektorkvalificering.

Mål for aftagers udbytte: Formålet med forløbet er at skærpe deltagernes viden og færdigheder i at anvende de øgede didaktiske muligheder med it-inddragelse i undervisningen og herigennem støtte og fremme de pædagogiske og læringsmæssige mål i et udvalgt undervisningsforløb.
Metodik og arbejdsform: Designbased research, introworkshops, interventioner, afprøvninger, lynch-sparring, feedback på baggrnd af lynch videooptagelser,afsluttende workshops
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: At forskningen er designbaseret betyder inden for DBR tilgangen, at ny viden genereres gennem processer, som samtidig udvikler, afprøver og forbedrer et design. Den type af design, som DBR projekter arbejder med er ”uddannelsesdesign” (Akker, 2006), ”didaktisk design” (Andreasen, 2008) eller ”læringsdesign” (Wenger, 2004), og designprocessen karakteriserer den formgivningsproces, det er at udvikle, afprøve og forbedre et læringsmiljø.
Periode3 feb. 201530 apr. 2015
Arbejd forUkendt ekstern organisation, Danmark
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • digital kommunikation
  • Digital Didaktisk Design