It-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv

Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

Beskrivelse

Opgavens indhold: It-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv
Formålet med projektet er at udvikle kompetenceudvikling for lærere med henblik på at øge forekomsten af innovativ undervisning og læring, der anvender it ud fra faglige, pædagogiske og læringsmæssige begrundelser. Resultater fra dansk og international forskning indgår i grundlaget for tilpasning af metoder til praksisnær kompetenceudvikling af lærere, med effekt også for elevers læringsudbytte, læreruddannelsernes undervisere, og deltagende lærerstuderende. Gennem erfaringerne fra projektet skabes generaliserbar viden om sammenhænge mellem organisering af kompetenceudvikling, lærerkompetencer, innovativ undervisning og elevers læringsudbytte. Fokuseret og praksisnær kompetenceudvikling fremmer hensigtsmæssige didaktiske rutiner der frigør tid til mere undervisning.
Mål for aftagers udbytte: test
Metodik og arbejdsform: test
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: test
Periode29 aug. 201331 dec. 2015
Arbejd forDemonstartionsskoler.dk
Grad af anerkendelseNational