IT vejledere

Ana Luisa Wang (Konsulent), Erkmann, M. (Projektleder), Mortensen, H. (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Tilrettelæggelse og gennemførelse af modul i den pædagogiske diplomuddannelse. Uddannelsesretning Medier og Kommunikation: Fortællinger og genrer.
    Mål for aftagers udbytte: Læringsmål
    Den studerende
    • har viden om fortællingernes grundstrukturer, herunder viden om forskellige medier, genrer og udtryk
    • har viden om forskellige it- og mediegenrer og deres pædagogiske funktion
    • har indsigt i bestemte medieudtryk, såvel i et historisk som i et aktuelt perspektiv, såvel professionel som elevers egenproduktion, herunder indsigt i mediepædagogiske og mediedidaktiske metoder
    • kan belyse indholds- og udtryksmæssige sammenhænge og forskelle mellem forskellige genrer
    • kan – i overensstemmelse med det enkelte medies æstetik og formsprog – udvikle, tilrettelægge og vurdere mediearbejde i en pædagogisk praksis
    • kan udvikle vejledningskompetencer inden for dette felt

    Indhold
    Egne erfaringer med undervisning og vejledning i fortællinger og genrer.
    Viden om relevante genrer og bestemte mediers æstetik og virkemidler, herunder refleksioner over fortællingers karakter og sammenhæng mellem form og indhold.
    Analyse, vurdering og produktion af fortællinger og genrer i forskellige udtryk.
    Didaktiske overvejelser i forbindelse med læreprocesser, hvor fortællinger og genrer indgår i relation til produktion, analyse, vurdering og anvendelse.
    Planlægge og gennemføre analyser og empiriske undersøgelser med fortællinger som omdrejningspunkt.
    Tilrettelægge og vurdere elevproduktioner og indsigt i professionelle produktioner.
    Forskellige vejledningsformer.

    Metodik og arbejdsform: Oplæg, diskussion, gruppearbejde og workshop
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
    Periode25 aug. 201412 dec. 2014
    Arbejd forUkendt ekstern organisation
    Grad af anerkendelseNational