Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Beskrivelse
Ingeniørvidenskaben får mere momentum som en del af STEM-dagsordenen. I Danmark bygger et landsdækkende projetkt kapacitet til gennemførelse af engineering i grundskolen. Ca. 120 lærere fra fire kommuner er i foråret 2018 uddannet i at arbejde med projektorienterede problembaserede tekniske udfordringer. En central del af projektet er den integrerede iterative udvikling af didaktiske værktøjer og undervisningsmaterialer. Fra et samarbejde i en udviklingscyklus om udvikling af didaktik og undervisningsmaterialer mellem 12 lærere i to kommuner og 12 konsulenter fra to professionshøjskoler. Udviklingscyklussen indeholdt, at de 12 lærere anvendte engineerin aktiviteter i deres klasser. Didaktiske værktøjer og undervisningsmaterialer blev efterfølgende testet på ca. 40 lærere i en testcyklus. Igen blev der anvendt en aktionsindlæringsmetode til akkumulering af viden og erfaringer fra klasseværelsetestning af didaktik og undervisningsmateriale. Denne gentagne iterative udvikling af programmet med det formål at integrere lærernes eksperimentering med engineering i deres egen praksis og for at lade denne integration informere de engineeringworkshops, der skal udføres i foråret 2018.
Periode
16 aug. 2018
Begivenhedstitel
XVIII IOSTE SYMPOSIUM: FUTURE EDUCATIONAL CHALLENGES FROM SCIENCE & TECHNOLOGY PERSPECTIVES