Journalistik og lay-out: Undervisning i journalistiske metoder og flowskrivning

  • Line Palle Andersen (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Målet er at den studerende:
    • kan skrive journalistisk og anvende metoden på fagligt relevant materiale
    • kan producere artikler med fagligt indhold til forskellige, konkrete aviser og fagblade, både trykte og web-baserede
    • kan anvende layout-metoder til at understøtte budskabet i en artikel
    • kan analysere sammenhængen mellem billede og tekst i en artikel
    • kan udøve kildekritik og anvende flere forskellige kilder i en journalistik tekst
    • kan udføre et journalistisk interview
    • kan analysere det dagsaktuelle mediebillede og vinkle sin historie i forhold til dette
    • kan se ”den gode historie” i fagligt, tung materiale og formidle den på en fængende måde
    • kan give og modtage konstruktiv kritik i skriveprocessen
    • kan skrive på kommando og overkomme skriveblokeringer

    Undervisnings- og arbejdsformer: • Holdundervisning
    • Feedback internt i grupper
    • Individuelle skriveøvelser
    • Individuel vejledning

    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Teori undervisning gives samlet, men dybdelæring finder sted, når der gives feedback på de tekster, man har arbejdet med
    Periode2015 → …

    Emneord

    • journalistik
    • Powerwriting