Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Formålet med undervisningen er, at den studerende: Udvikler forståelse for brug af vejledning og supervision i klinisk undervisning. Er bevidst om egen vejlederpraksis og kan forholde sig kritisk hertil. Tilegner sig færdigheder i vejledning og supervision. At de studerende får forståelse for den etiske dimension i vejledning. Undervisnings- og arbejdsformer: 8 lektioner undervisning 16 lektioner øvelser i grupper i vejledning med vejleding Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Der præsenteres og sammenkobles vejlednings- og læringsteori og det relateres til de studerenses forskellige tværfalige praksisser, således at de får viden som basis for at øve sig hen i mod vejledingskompetencer. Der er lagt stor vægt på øvelser.De kliniske vejledere må udvikle og blive fortrolige med deres egen vejlednings kompetencer, så de kan eksplicitere og støtte deres studerede i processen med at udvikle de faglige, personlige og sociale kompetencer, de får brug for i deres sundhedsprofessioner.